Machinaal laten quilten

Wij zijn in 2000 als eerste in Europa begonnen met het aanbieden van professioneel machinaal doorquilten met de longarm. Inmiddels hebben we veel ervaring en expertise opgebouwd. Kwaliteit staat bij ons altijd voorop. 


Mogelijkheden

  • U kunt de quilt laten doorquilten met een door u gekozen overallpatroon. Hierbij wordt niet gekeken naar het patchwork.
  • Bij freehand-quilten wordt het patchwork handmatig gevolgd. Hierbij is veel mogelijk.
  • Als u het machinaal quilten zelf wilt doen, kunt u de quilt ook alleen door ons laten sandwichen.

Lees meer over deze > mogelijkheden.


Het inleveren van uw quilttop

Als u uw quilt aan ons toevertrouwt, kan dat op een aantal manieren.


1. U wilt de quilt komen brengen: 

Tijdens onze openingstijden bent u van harte welkom in ons atelier om uw quilttop te brengen en door te spreken. We vullen samen met u het opdrachtformulier in en zoeken > stof voor de achterkant, > tussenvulling, > garen en > patronen met u uit.


2. U stuurt de quilt naar ons op of geeft hem af bij een afgeefpunt:

Eerst print u het opdrachtformulier uit en vult dit zoveel mogelijk in. Voor inspiratie betreffende een patroon kunt u bij de patronen kijken of in de > gallery met de quilts van onze klanten. Stuur vervolgens de quilt op met het formulier erbij. Als de quilt bij ons binnen is, nemen we contact op en overleggen we de mogelijkheden met u.
Voor meer informatie over het aanleveren van uw quilttop > Klik hier


↓ Hieronder vindt u meer informatie. 

Aanleveren van uw quilttop

Een goede voorbereiding is het halve werk! Hoe beter de top aangeleverd wordt hoe beter het resultaat. Hier geldt vooral “what you see is what you get”. Klik hier voor tips hoe u het beste uw top kunt aanleveren. Maak gebruik van het opdrachtformulier om uw quilt in te leveren of op te sturen. 

Quiltpatronen

Doordat wij met een gecomputeriseerd systeem kunnen werken op de longarm kunt u voor het overall quilten van uw quilt kiezen uit heel veel patronen. Neem hier een kijkje uit de vele mogelijkheden.

Prijslijst voor machinaal doorquilten

Aan een prijslijst ontkomen we niet, belangrijk dat u van tevoren weet waar u aan toe bent als u uw quilt door ons wilt laten quilten. Klik hier voor onze prijzen.

Achterkantstof

Stof voor de achterkant van uw quilt heeft u altijd nodig. Bij ons vind u een uitgebreid assortiment aan stoffen van minimaal 275 cm breed. Voor ons heel fijn om met deze stoffen te werken. Ga meteen naar de webshop om onze stoffen te bekijken.

Tussenvulling

De tussenvulling is een van de belangrijkste factoren om het beste resultaat te krijgen voor uw quilt. Een quilt die komt te hangen heeft nu eenmaal een andere vulling nodig dan een bedquilt. Ga naar de tussenvullingpagina voor meer informatie of direct naar de webshop.

Garen

Wilt u katoenen garen of polyester door uw quilt, wilt u multicolor of effen. Alles kan en elk ander garen geeft een ander resultaat. Als u uw quilt komt brengen laten we u alle mogelijkheden zien, nu meer informatie klik hier.